Jak zrobić dobre zdjęcia w Święta Bożego Narodzenia?

Boże Narodzenie zbliża się wielkimi krokami, a wraz z nim potęgowana jest przedświąteczna gorączka. Ludzie powoli zaczynają myśleć o prezentach, które ofiarują swoim najbliższym, a także potrawach, które w tym roku znajdą się na wigilijnym stole. Nieodłącznym elementem świątecznych przygotowań są również bożonarodzeniowe ozdoby, które już teraz wypełniają po brzegi sklepowe półki. Warto jednak zauważyć, że coraz większym zainteresowaniem zarówno wśród osób młodszych, jak i starszych, cieszą się dekoracje ręcznie robione. Tego typu ozdoby mogą być piękną ozdobą salonu, sypialni, jadalni, jak również wielu innych pomieszczeń nie tylko o charakterze mieszkalnym. 

{ST} Wystarczą chęci, aby stworzyć coś niezwykłego {ST} 

Wiele osób uważa, że nie ma zdolności manualnych i z założenia szerokim łukiem omija wszelkie dekoracje w stylu handmade. Warto jednak zauważyć, że istnieje wiele ciekawych ozdób mogących wzbogacić aranżacje pomieszczeń, które nie wymagają wielkiego talentu, a jedynie trochę czasu oraz oczywiście chęci. Jedną z najpopularniejszych ozdób o charakterze świątecznym bez wątpienia są wieńce. Można je przymocować na drzwiach zewnętrznych lub wewnętrznych, położyć na stół lub zaczepić na ścianie. Bożonarodzeniowe koła można stworzyć z dowolnie wybranych produktów. Na początek potrzebna będzie baza, którą można zakupić w sklepie lub zrobić własnoręcznie, na przykład z gałązek brzozy. Następnie można dołożyć efektowną jarzębinę bądź tasiemkę w kolorze, który kojarzy nam się ze świętami. Idealnym dopełnieniem całości będą szyszki pomalowane sprayem i przyklejone klejem na gorąco, maleńkie bombki, liście czy gałązki krzewów iglastych. Tak naprawdę ogranicza nas wyłącznie wyobraźnia. 

{ST} Jak w szybki i prosty sposób doprowadzić do metamorfozy wnętrz? {ST} 

Dużą popularnością cieszą się także ozdoby z papieru, makaronu, jak również robione na szydełku. Pomysłów jest naprawdę wiele, podobnie jak inspiracji, które można znaleźć w sieci. Nasza oferta kierowana jest do osób zamieszkujących miasto Warszawa. Jeżeli nie mają Państwo czasu lub ochoty na własnoręczne przygotowywanie dekoracji, a chcieliby Państwo wzbogacić swoje aranżacje i nadać im wyjątkowego, świątecznego charakteru, zachęcamy do poznania bliżej świadczonych przez nas usług. Chętnie pomożemy w udekorowaniu Państwa domu i wprowadzeniu do każdego pomieszczenia bożonarodzeniowego klimatu. Warszawa to miasto wielkich możliwości, a my jesteśmy najlepszą z nich. Zapraszamy do obejrzenia galerii zrealizowanych przez nas projektów.

Święta Bożego Narodzenia to dla wielu z nas magiczny czas, który chcielibyśmy zatrzymać jak najdłużej. Nic więc dziwnego, że wykonujemy wówczas wiele fotografii - także tych amatorskich - które mają na celu wracanie wspomnieniami do świątecznej atmosfery. Jak jednak sprawić, aby bożonarodzeniowe fotografie były naprawdę udane oraz zachwycały nas przez długie lata, a wywoływanie zdjęć przyniosło nam prawdziwą radość?

 

 

Eksperymentujmy z czasem naświetlania

 

Fotografowanie pięknie oświetlonych choinek oraz innych bożonarodzeniowych iluminacji sprawia wielu osobom trudność, ponieważ świąteczne lampki wyglądają na zdjęciach na rozmazane. Rozwiązaniem w tej sytuacji może być zmiana ustawienia czasu naświetlania. Należy jednak zachować sporą dozę ostrożności, a w przypadku, kiedy poza lampkami chcemy zachować wyraźny obraz na przykład tła, wypróbować różne ustawienia i porównać efekty. Może się bowiem okazać, że potrzebujemy kilku prób, aby zdjęcia zewnętrznych iluminacji wyszły dokładnie tak, jak oczekujemy.

 

 

Ostrożnie z lampą błyskową

 

Mimo, że zimą dzień jest krótki, warto powstrzymać się przed doświetlaniem kadrów za pomocą lampy błyskowej. Przede wszystkim lampa znacząco odbiera urok światełkom choinkowym i sprawia, że zdjęcia iluminacji są zbyt jasne oraz pozbawione kolorów. Ponadto na fotografiach mogą wkraść się niepożądane cienie. Również przy zdjęciach na zewnątrz efekt używania lampy nie będzie zbyt ciekawy - zamiast niej warto postawić właśnie na zmianę czasu naświetlania.

 

 

Zapanujmy nad balansem bieli

 

Domyślny balans bieli zdecydowanie najgorzej radzi sobie ze zdjęciami wykonywanymi przy sztucznym oświetleniu, a więc na przykład podczas wieczerzy wigilijnej. Żółte światło lamp sprawi bowiem, że przede wszystkim ludzka skóra będzie sprawiała wrażenie nienaturalnie żółtej. Aby fotografie wyglądały jak najbardziej wiernie, powinniśmy mocno obniżyć temperaturę barwową tak, aby finalnie nie przekraczała ona 2800K. Z kolei lekkie jej obniżenie sprawdzi się najlepiej podczas fotografowania ośnieżonych pejzaży - śnieg nabierze wówczas ciekawej, lekko niebieskiej barwy.

 


Zaprzyjaźnij się z głębią ostrości

 

Rozmyte w tle zdjęcia robią spektakularne wrażenie zwłaszcza, gdy są na nich uwiecznione są właśnie świąteczne lampki. Rozmazane światełka sprawiają, że fotografie nabierają niepowtarzalnego ducha Świąt, a także dają efekt trójwymiarowości. Świetne efekty możemy uzyskać, dodając do głębi ostrości dłuższą ogniskową oraz możliwie jak najszerszą przysłonę - wszystko to w połączeniu z niesztampowymi, często niepozowanymi fotografiami zapewni nam lata pięknych wspomnień właśnie dzięki świątecznym zdjęciom. Po wykonaniu świątecznej sesji, jeśli zdecydują się Państwo na jej wywołanie zapraszamy do naszego studia fotograficznego.

CMS, wykonanie & hosting: 3a.pl